zondag 26 februari 2012

Boek 15: De Suite

Schrijver: Suzanne Vermeer
Jaar van publicatie: 2010
Uitg. Bruna, Utrecht

Nadat ik een vorig boek gelezen had van Suzanne Vermeer, had ik me vast voorgenomen om deze ervaring niet te herhalen: ik vond er echt helemaal niets aan.
Zeker: het boek was snel uit en las gemakkelijk. Maar ik kon niet zeggen, dat het ergens over ging. De personen stelden niets voor en waren zo plat als dubbeltjes, het verhaal was zo mager als wat.
Dit boek kwam een keer mee uit de bibliotheek en ach, toen las ik het toch maar even.
'Even' is hier ook het goede woord: dit weekend las ik De Suite. Het was uit voor ik er erg in had. Ook dit boek ging nergens over. Als ik er geld voor zou hebben uitgegeven, zou ik me bekocht gevoeld hebben.
Het leek wel een duplicaat van het andere boek dat ik las (All inclusive), alleen speelde het verhaal zich nu af op het eiland Tenerife. De directrice van een hotel wordt gechanteerd door de Russische maffia. Nou ja - veel tijd kostte het lezen in elk geval niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten