maandag 21 oktober 2019

Boek 86: De Lagere School

Schrijver: Wim Daniëls
Jaar van publicatie: 2017
Uitg. Prometheus
***
242 blz.

Leuk boek over de lagere school, die ik aan den lijve heb ervaren: in de beschreven periode zat ik op de lagere school en later stond ik er voor de klas.
Toch was het niet helemaal het feest der herkenning, waarover anderen in hun commentaren schreven. Het leven op de vooral beschreven grote, katholieke jongens en meisjesscholen, meestal ook in het zuiden van het land, week toch echt wel af van mijn kleine lagere dorpsschool, met twee lokalen, ieder met drie klassen erin. In mijn klas was ik het enige meisje. Gymnastiek? Zwemles? Gescheiden voor jongens en meisjes? Ik zou het toen niet bedacht hebben (en miste het ook niet).
Natuurlijk was er wel veel herkenbaars in het boek en ik heb het met plezier gelezen.
Nu eens kijken wat Daniëls over de ulo schrijft.

Gelezen op 18 oktober

Geen opmerkingen:

Een reactie posten