maandag 21 oktober 2019

Boek 69: Magneet

Schrijver: Lars Saabye Christensen
Jaar van publicatie: 2018
Uitg. De Geus
Vert. Martin Mars
Oorspr. titel: Magnet
**

Ik was al eerder gestopt met dit boek, maar probeerde het toch nog eens. Een boek telt bij mee mee, als ik minimaal honderd bladzijden gelezen heb. Daar zat ik ruim boven. En nog steeds was er helemaal niets gebeurd.
Een Noors student is verliefd op een studente, die bij hem in de flat woont. Zij studeert kunstgeschiedenis, hij literatuur.
Dit boek zal zeker ook tot die vorm van kunst behoren: meestal is dat niet aan mij besteed. Niet om door te komen. Daar kwam bij, dat het een dik boek was. Een erg dik boek. 791 pagina’s. Dat weegt. Na een kwartier lezen had ik pijn in mijn handen. Her was alsof je een grote baksteen in de lucht moest houden.
Jammer maar helaas: dit boek gaat terug naar de bieb.

Gestopt met lezen op 7 augustus, na 120 bladzijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten