zondag 28 april 2019

Boek 39: Crewel World

Schrijver: Monica Ferris
Jaar van publicatie: 1999
Uitg. Penguin
245 blz.
***
A Needlecraft mystery #1

Na een aantal boeken, die nogal wat leestijd vergden, wilde ik nu graag even iets gemakkelijks en snels. 'Cosy mysteries' zijn daar geschikt voor. De eigenaresse van een handwerkwinkel wordt dood aangetroffen in haar winkel, die helemaal overhoop is gehaald. Haar zuster, die net bij haar is ingetrokken en alle schepen van haar vorig leven achter zich heeft verbrand, gelooft niet, dat haar zuster bij een gewone inbraak is omgekomen, maar denkt, dat ze vermoord is. Maar door wie? Margot, het slachtoffer, was geliefd bij iedereen.
Toch blijft zuster Betsy doorvragen en zij lost uiteindelijk het raadsel op.

Vijf jaar geleden las ik dit boek en schreef ik bovenstaande. Vreemd genoeg herinnerde ik me weinig van het verhaal, maar las het opnieuw met plezier. Ik heb nog drie delen op de plank liggen (ook al gelezen) en ga die binnenkort ook herlezen. Monica Ferris heeft een plezierige schrijfstijl. De inwoners van het dorp, waarin het verhaal zich afspeelt, worden goed weergegeven. Het telpatroon achterin het boek van het porseleinen paard, dat een rol speelt in het verhaal, is een aardig extraatje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten