zondag 28 april 2019

Boek 38: Bevrijding

Schrijver: Elizabeth Jan Howard
Jaar van publicatie:
Uitg. Atlas/Contact
Vert. Inge Kok
Oorspr. titel: Casting off
De Cazalets #4
****
624 blz.

Deel vier van de Cazalets was zo mogelijk nog mooier dan de vorige drie. Ook dit deel beluisterde ik via Storytel en het was soms wat ingewikkeld om alle personages weer te herkennen: het waren er nogal veel en dat vind ik altijd lastig bij luisterboeken. Bovendien was het al weer enige tijd (en ook enige andere - dikke - boeken geleden) sinds ik deel drie had gelezen. Ook had ik vaak geen tijd om te luisteren en dat kwam de herkenbaarheid van de personages niet ten goede. Toch was ik weer snel in het verhaal en herkende iedereen weer.
De schrijfster geeft zo gedetailleerd weer wat er allemaal gebeurt, dat het is of je er bij bent, of je iedereen persoonlijk kent. Je wilt weten, hoe het verder gaat met iedereen, hoe ze zich verder ontwikkelen. En dan blijf je luisteren.
Ik heb ervan genoten en ben benieuwd naar het vijfde en laatste deel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten