zaterdag 6 april 2019

Boek 34: Het Goede leven

Schrijver: Annegreet van Bergen
Jaar van publicatie: 2018
Uitg. Atlas Contact

De jaren na WO II staan centraal in het tweede boek van Annegreet van Bergen over ‘Het goede leven’. Het waren de jaren, waarin ook ik mijn jeugd doorbracht, naar school ging, werkte, trouwde en een gezin stichtte.
Wat heb ik genoten van dit boek! Het was een feest van herkenning: o ja, zo gebeurde dat bij ons thuis ook! En: dat voorwerp hadden wij ook, maar ik was het helemaal vergeten. Ook verbazing: is dit werkelijk nog maar zo kort geleden ingevoerd? Mijn huisgenoten bestookte ik ook met vragen als ‘weet jij dat ook nog?’ En ‘deden jullie dat ook?’ Als er bezoek kwam, en zij hadden het boek ook gelezen, haalden we samen herinneringen op. Nostalgie, nostalgie...
De korte hoofdstukken en de foto’s maakten het lezen nog prettiger.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten