vrijdag 25 januari 2013

Boek 6: Een andere voorkeur

Schrijver: Karin Fossum
Jaar van publicatie: 2008
Uitg. Anthos, Amsterdam/Manteau, Antwerpen
Oorspr. titel: Den dom elsker noe annet (Cappelen, Oslo, 2007)
Engelse titel: The water's edge
Vert. uit het Noors door Annemarie Smit

Dit boek lag al een poosje te wachten om gelezen te worden. Het was een van de door de bibliotheek afgeschreven boeken. Zodra ik begon, wist ik, dat ik het al had gelezen. Het bleek, dat ik de Engelse versie had gelezen.

Toch maar opnieuw, want ik was benieuwd, of ik de loop van het verhaal nog echt wist. Ja dus.
Een echtpaar wandelt iedere zondagmiddag in het bos, tot aan het meer. Op een dag zien ze daar een wat schichtige man het bos uitkomen. Hij loopt moeilijk en ziet er volgens de vrouw uit als Hans Christiaan Andersen. Even later vinden ze het lijk van een jongetje, dat dudelijk is misbruikt. Ze bellen de politie.

Omdat dit het achtste deel is in de reeks over inspecteur Sejer, komt hij dus in actie. Ik had gehoopt één van de andere delen van deze serie te hebben, want ik vond dit de eerste keer dat ik het las goed genoeg om meer van deze schrijfster te lezen.

Een tweede jongetje verdwijnt. Veronderstelt wordt, dat dezelfde dader hier aan het werk is. Hoewel ik wist wat er kwam, was het toch weer spannend genoeg om achter elkaar uit te lezen.

PS: Ik zag net, dat ik ook de eerste keer dit boek (in 2011) in het Nederlands heb gelezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten