vrijdag 15 januari 2010

Boek 3: De dood voor ogen


Schrijver: Peter James
Jaar van verschijning: 2006
Uitg. De Fontein Baarn
Oorspronkelijke titel: Looking good dead (Uitg. Macmillan Publishers 1988)
Vertaling: Pieter Janssens

Dit was het eerste boek, dat ik helemaal digitaal heb gelezen, op mijn Sony e-reader. Het beviel me prima, en ik heb zelfs het gevoel, dat het sneller leest dan een gewoon papieren boek.
Wel is het lastig een verslag hierover te schrijven: je kunt niet even terugbladeren, of de achterflap raadplegen. Ook tijdens het lezen blader je niet snel even terug, wanneer je niet goed meer weet wie wie was.
Dat was bij dit boek vooral in het begin nogal een probleem. Er zat nogal wat tijd tussen de keren dat ik in dit boek las. Het kostte dan wat moeite om weer in het verhaal te komen en te weten, waarover het allemaal ging.
Na een tijdje werd het boek zo spannend, dat dat probleem vanzelf verdween: nu pakte ik de e-reader, als er tijd was om te lezen, en niet een ander boek.

Het verhaal gaat over Tom Bryce, die in de trein een cd vindt. Hij stopt die in zijn computer en ziet daarop, hoe een meisje vermoord wordt. Als hij probeert in te loggen op de bijbehorende website, gaat er van alles mis. Zijn computer wordt gewist, hij wordt bedreigd, zijn vrouw wordt ontvoerd en uiteindelijk ook hijzelf.

De politie, onder leiding van Roy Grace, doet alle mogelijke moeite, om de misdaden op te lossen, maar het worden er steeds meer.

Spannend boek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten