woensdag 30 december 2015

Meedoen met de Challenge van Hebban

Zit ik echt te wachten op een nieuwe weblog om bij te houden? Al een aantal jaren blog ik over boeken en andere liefhebberijen die ik er op na houd. De laatste tijd schiet het schrijven er echter bij in: vaak heb ik het te druk met lezen of handwerken en uitstellen is af en toe heel plezierig.

Ook al jaren lang doe ik mee met de Challenge op Goodreads, de Amerikaanse boekensite. Daarop kan ik zowel Nederlandse als Engelstalige boeken kwijt en houd ook op die manier bij wat en hoeveel ik lees. Niet omdat ik aan een bepaald aantal wil komen, maar omdat ik voorheen geen idee had hoeveel ik eigenlijk las en daar toch wel benieuwd naar was. Lezen was al een passie van me in mijn kinderjaren.

Voor ik Goodreads ontdekte was ik lid van Shelfari, een andere boekensite. Die bevalt me aanzienlijk minder dan Goodreads, de leden daarvan zijn ook bijna allemaal naar Goodreads verhuisd. Omdat er zo'n handige link is, die maakt dat de boeken die ik aan het lezen ben via Shelfari op een boekenplank op mijn weblog verschijnen, ben ik er nog steeds lid van.
 
Ik schreef het al: ik ben naast lezer ook een fervent handwerkster. Ik weef, spin, verf vezels en draadjes, brei, haak, borduur, quilt, klos kant en ik heb vast nog wat vergeten. Boeken op dat gebied verslind ik ook met groot enthousiasme. Helaas levert dat steeds meer ideeën op, terwijl de tijd steeds beperkter lijkt.

Dan is er nu de Challenge op Hebban. Natuurlijk aarzelde ik: moet ik nu kiezen uit Nederlands of Engels? Moet ik me laten opjagen, om toch maar dat aantal te halen? Moet ik het boek, dat ik nu aan het lezen ben, maar niet helemaal uitlezen? Dan kan ik het mooi in de eerste week van januari opvoeren als eerste gelezen boek... 

Natuurlijk moet dat niet. Ik lees wat ik lees en wanneer ik het lees. Verder zie ik het wel.
En blogs schrijven? Dit is de eerste hier - misschien worden het er meer. Verder - zie boven.
Proberen zal ik het wel. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten