maandag 7 december 2015

Boek 53: A trust betrayed

Schrijver: Candace Robb
Jaar van publicatie: 2000
Uitg. Mysterious Press
Margareth Kerr serie deel 1
e-boek (Kindle)

Een aantal jaren las ik een paar boeken van Candace Robb en had daarvan onthouden, dat ze in de middeleeuwen speelden en dat ik ze met plezier had gelezen. Nu vond ik een e-boek van dezelfde schrijfster, maar van een andere serie.
Het is te lang geleden om te vergelijken, of ik deze serie even goed kan waarderen als de delen van de andere die ik las, maar in elk geval las het snel, het verhaal was boeiend, er stonden veel historische wetenswaardigheden in, die nieuw voor me waren en die aan het eind nog eens werden beschreven, voor het geval de lezer nog wat achtergrondgegevens nodig mocht hebben.
Het verhaal speel in Schotland, aan het eind van de 13e eeuw (1296). Er is een strijd aan de gang tussen de aanhangers van de Schotse koning en die van een pretendent. De Engelse koning is te hulp geroepen, maar wil zelf ook wel meer macht en treedt wreed op. Niemand is te vertrouwen, moorden volgen elkaar snel op.
Margareth Kerr, hoofdpersoon in deze serie, zoekt haar man, die al lang verdwenen lijkt. Ze heeft steun aan haar zaakwaarnemer, neef van haar man, maar als die dood naar huis wordt gebracht, gaat ze op onderzoek uit.
Het spoor leidt naar een weefster. Niemand wil echter wat vertellen.
Er wordt veel geweven en gesponnen in dit boek, wat ik als weefster en spinner zeer kon waarderen. Ook de spintollen en de kaartweefsels kwamen ter sprake. Dat verhoogde mijn leesplezier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten