donderdag 2 augustus 2012

Boek 50: P staat voor Pijngrens

Schrijver: Sue Grafton
Jaar van publicatie: 2001
Uitg. De Boekerij, Amsterdam
Vert. Wim Holleman
Oorspr. titel: P is for Peril (Putnam, New York, 2001)
Deel 16 van de serie over de privé detective Kinsey Millhone

De Engelse versie hiervan blijk ik een aantal jaren geleden gelezen te hebben, maar ik herinnerde me er helemaal niets meer van. Vreemd, meestal weet ik na de eerste bladzijde al, dat ik een boek eerder heb gelezen.
In elk geval vond ik het weer een heel plezierig boek om te lezen, net als de andere boeken uit deze serie, die ik gelezen heb. Toen ik het nakeek, zag ik, dat dat er eigenlijk helemaal nog niet zo veel zijn. Grafton is al bijna door het alfabet heen, ik nog lang niet. Dit was een afgeschreven boek bij de bibliotheek en ook het volgende deel, de Q, stond daartussen. Ze gingen natuurlijk mee naar huis: goed voor een zomers stukje leeswerk.

Kinsey moet de verdwijning onderzoeken van de directeur van een geriatrische kliniek. Zijn eerste vrouw neemt haar in dienst. Ze ontdekt al gauw, dat er in deze kliniek fraude is gepleegd op uitgebreide schaal en andere leidinggevenden proberen de schuld af te schuiven op de verdwenen Dr. Dowan Purcell.
In de tussentijd probeert Kinsey een nieuw kantoor te vinden: wat ze nu huurt, bij advocaat Lonny, is te veel geroddel naar haar zin. Ze vindt de ideale ruimte, maar helaas: haar bijna nieuw huisbazen blijken niet zo betrouwbaar.
Spannend en verrassend, zoals gewoonlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten