donderdag 25 juli 2019

Boek 62: Mijn ware verhaal

Schrijver: Karin Bloemen
Jaar van publicatie: 219
Uitg. Ambo/Anthos
250 blz


Als een BNer een boek schrijft betekent dat niet noodzakelijkerwijs, dat ik vooraan sta in de boekwinkel of de bibliotheek om het te kopen of te lenen. Maar het boek van Karin Bloemen zat in het Book Choice abonnement en omdat ik goede beoordelingen had gelezen van mensen, die meestal dezelfde smaak hebben als ik, besloot ik het, als eerste van de boekenkeuze van deze maand. te gaan lezen.
Wat ben ik blij, dat ik me over mijn aanvankelijke tegenzin heen heb gezet. Wat een moed was er waarschijnlijk nodig om dit verhaal te vertellen. Jarenlang misbruik drukt een stempel op een persoon, die maar heel moeilijk weg te krijgen is. Of een boek schrijven helpt? Je kunt het alleen maar hopen. En anders hoop je, dat iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt er mee geholpen wordt.
Het boek is geschreven op een manier, waarbij je de angst van het kind meevoelt. Wat een sterke persoon moet je zijn, om je in een openbaar leven als BNer te storten na zo'n jeugd.
Klasse.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten