zaterdag 13 januari 2018

Boek 3: Vermoord naakt

Schrijver: J.D. Robb
Jaar van publicatie: 2014
Uitg. De Boekerij
Eerste uitgave:1995
Oorspr. titel: Naked in Death
351 blz.

Een paar jaar geleden las ik een van de latere delen uit deze serie. Zoals gewoonlijk besloot ik, dat het beter zou zijn om met deel 1 te beginnen. Vermoord naakt ging op mijn te lezen boeken lijst en nu kwam ik er eindelijk aan toe het te lezen.En ook al zoals gewoonlijk klopte die aanname. Dit boek kon ik aanzienlijk beter waarderen.
Eve Dallas wordt voorgesteld. Ze is rechercheur, kan haar eigen boontjes doppen. Hoewel ze net een zware zaak heeft behandeld, moet ze gelijk weer aan de slag: er is een prostituee vermoord aangetroffen, de kleindochter van een senator. Het onderzoek moet nogal in het geheim gebeuren, de senator en zijn hulp bemoeien zich overal mee en dreigen Eve met ontslag als ze niet snel weet, wie de moordenaar is. Intussen werken ze haar tegen.
Eve heeft een moeilijke jeugd gehad, waar ze niet meer over wil of kan nadenken. Ze heeft geen herinneringen (of wil ze niet hebben) aan haar moeder en de gedachte aan haar vader heeft ze al helemaal ver weggestopt.
Een van de verdachten is Roarke. Geen voornaam, alleen Roarke. Het is een rijke, wat geheimzinnige man. Tegen alle regels in voelt Eve zich tot hem aangetrokken. Ze heeft ook een vriendin. Dit zijn de enige mensen die ze in haar leven toelaat en die kunnen zorgen, dat ze zich een beetje kan ontspannen.
Het verhaal speelt zich af in de toekomst, wat ik wat storend vond in het vorige boek dat ik las, maar hier eigenlijk wel grappig vond en goed uitgewerkt. Roarke heeft echte koffie voor haar - een geweldige luxe, die niet vaak meer gevonden wordt in de tijd dat het verhaal zich afspeelt en meer van dat soort weetjes.
Spannend en goed uitgewerkt verhaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten