woensdag 5 februari 2014

Boek 7: Dienstreizen van een thuisblijver

Schrijver: Maarten 't Hart
Jaar van publicatie: 2011
Uitg. De Arbeiderspers, Amsterdam

Het is algemeen bekend: Maarten 't Hart houdt niet van reizen. Als je dan plotseling beroemd wordt in diverse verre buitenlanden, dan kan je er wel eens niet omheen. Hij doet verslag over de verschrikkingen, die daar voor hem aan vastzitten. Op zijn eigen, wat knorrige manier, die vaak heel geestig is. Met zo hier en daar een venijnige uithaal naar collega-schrijvers, naar uitgevers, die hem op 'Lesereise' willen sturen, naar bewonderaars, die zich wat vreemd gedragen.
Al eerder schreef ik, dat ik niet zo dol ben op 'grappige boeken'. De Dienstreizen vormen geen grappig boek. Hierbij zat ik echter hardop te lachen, wat maar zelden voorkomt. Ook kon ik het niet laten fragmenten voor te lezen aan de familie en ze te adviseren, toch vooral ook dit boek te lezen. Hoewel ik al eerder boeken van deze schrijver heb gelezen, kan ik me niet herinneren zo van zijn werk genoten te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten