dinsdag 24 september 2013

Boek 48: Chicken Soup for the Grandma's Soul

Ondertietel: Stories to Honor and Celebrate the Ageless Love of Grandmothers
Schrijvers/samenstellers: Jack Canfield, Mark Victor Hansen en LeAnn Thieman
Jaar van publicatie: 2005
Uitg. Health Publications, Deerfield Beach, Florida.
Uit de serie 'Chicken Soup for the Soul'

Boeken met verhalen lees ik vaak niet uit. Na een aantal heb ik het vaak wel gezien en het boek gaat op de plank, of, zoals in dit geval, er wordt een ander boek geopend en ik kom zelden nog terug bij de verhalenbundel.

Er bestaat een hele serie boeken, die allemaal kippensoep voor de geest heten te zijn. Ze zijn dus om van op te vrolijk, je goed bij te voelen. Tientallen onderwerpen bestaan er in de serie en ik koos voor de boeken over grootmoeders: de eerste keer, dat iemand grootmoeder wordt, de ervaringen met de kleinkinderen,. de ervaringen die een kind heeft met zijn of haar grootmoeder, de herinnering aan dingen die grootmoeders ooit voor je deden of cadeautjes die ze je gaven.

Aan het eind een goed gedocumenteerde opgave van de schrijfsters van de verhalen.

Echt een 'feel-good-book' van de eerste orde en voor ik het wist was het uit en had ik alle verhaaltjes gelezen. Niet spectaculair, vaak herkenbaar en leuk voor tussendoor. Kippensoep dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten