donderdag 13 juni 2013

Boek 34: Een lichte koude huivering

Schrijver: Karin Slaughter
Jaar van publicatie: 2012
Uitg. Cargo, Amsterdam
Vertaling: Paul Syriër
Oorspr. titel: A faint cold fear (Random House, London, 2003)
Deel 3 van de Sara Linton-reeks

Ik had niet gezien dat dit het derde deel van een serie was. Hoewel het boek goed zelfstandig te lezen is, zou ik toch liever de serie vanaf het begin hebben gelezen. De eerste twee delen staan nu op de e-reader, dus binnenkort kan ik me daar ik even in storten.
Want als je boeken van Karin Slaughter leest, wordt je echt wel door het verhaal opgezogen. Spannend.
Het verhaal speelt zich af rond de campus van het college in een klein stadje, niet ver van Atlanta. Hoofdpersonen zijn Sara Linton, kinderarts en lijkschouwer van het stadje, Jeffrey Tolliver, haar ex-man en commissaris van de plaatselijke politie, Lena Adams, in de vorige delen van de serie zijn gewaardeerde en vertrouwde medewerkster, nu dwarsligger en lid van het beveiligingsteam van het college.
Die beveiliging werkt niet al te goed, want de studenten sneuvelen bij bosjes. Anderen staan doorlopend stijf van de drugs. Niet alleen de studenten, ook leden van het personeel.
Het einde is verrassend en doet verlangen naar meer Karin Slaughter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten