maandag 2 december 2019

Boek 96: De meisjesmagneet

Schrijver: Jackie van Laren
Jaar van publicatie: 2019
Uitg. De Boekerij
304 blz
***

Niet eerder las ik iets van deze schrijfster, en omdat ik wel een groot aantal enthousiaste recensies las, besloot ik dit boek mee te nemen uit de bibliotheek. Het was een succes: het boek las snel, het was goed geschreven en bleef boeien. De personages werden goed weergegeven.
De popmuziek is niet echt iets waarvoor ik warm loop. Maar het lezen van De Meisjesmagneet helpt wel, om de mensen die ermee bezig zijn, beter te begrijpen. Wat doet roem met je? Hoeveel jaloezie is er tussen de muzikanten? Wat doet die verering van de fans met je?
De hitsigheid en het drugsgebruik was wel heel prominent aanwezig, dat begon, hoe vreemd het mag klinken, een beetje te vervelen. 'Ga iets doen aan die verslaving'en'Doe normaal' zijn gedachten die al snel bij me opkwamen.
Verder een heel plezierig boek om te lezen in deze drukke tijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten