maandag 23 december 2019

Boek 103: DNA

Schrijver: 
Jaar van publicatie: 2019
Uitg.: Cargo
Vert.: Kathleen Abbeel
Oorspr. titel: DNA
448 blz.
****
Hebban Adventskalender 

Scandinavische, en vooral IJslandse schrijvers laat ik meestal aan mij voorbij gaan: er staan te veel namen in, die teveel op elkaar lijken. Spannend zijn ze echter vaak wel, en toen Hebban, de Nederlandse boekensite, dit aan zijn leden gaf als eerste boek van de Adventskalender, besloot ik het meteen te gaan lezen.
Wat een spannend boek! Hoewel ik uiteindelijk wel snapte hoe de vork in de steel zat, duurde dat toch wel erg lang. Er kwamen zoveel zaken aan de orde, waar je alle aandacht voor nodig had: korte golf zenders, adoptie, kinderbescherming, het perspectief wijzigde voortdurend. Het was in de eerste hoofdstukken niet eenvoudig om te begrijpen, wat al die mensen met elkaar te maken hadden, maar alles werd duidelijk aan het eind. Zoals gezegd: heel spannend.
Het was jammer dat de uitvoering wat slordig was: te veel of te weinig woorden in een zin, of de verkeerde (iemand was geboren, terwijl overleden bedoeld was). Werkwoorden stonden waar ze niet hoorden. Helaas vind ik dat storend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten