zondag 30 juni 2019

Boek 56: The Rotter's club

Schrijver: Jonathan Coe
Jaar van publicatie: 2003
Uitg. Vintage
***
415 blz

De boeken van Jonathan Coe heb ik tot nu toe altijd graag gelezen. The Rotter's Club stond dan ook hoog op mijn te lezen lijstje. Omdat Storytel het in het bestand had, begon ik te luisteren naar dit verhaal over een groep jongeren, die proberen zich in een voor hen verwarrende wereld staande te houden. Daar is het mooiste meisje van de klas, de schrijver van de schoolkrant, de maker van minder geslaagde grappen.
Wat me niet was opgevallen, was, dat dit een verkorte voorgelezen versie was. Daar kwam bij, dat ik weinig tijd had om te luisteren, zodat ik er vaak geen touw aan vast kon knopen.
Luisterboeken blijken toch niet helemaal mijn ding te zijn.
Misschien had ik het boek in de papieren of e-versie beter gewaardeerd, nu vond ik er weinig aan.

PS: Bij nader inzien waren het nog een paar boeken meer, die ik deze maand gelezen heb. Susan Wiggs en Jojo Moyes las ik met het meeste plezier, over de door de mannen geschreven boeken was ik deze maand aanzienlijk minder enthousiast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten