zondag 30 juni 2019

Boek 53: Dolores Dolly Poppedijn

Schrjver: Thomas Olde Heuvelt
Jaar van publicatie: 2019
Uitg. CPNB
Maand van het Spannende boek=cadeau
93 blz
***

Na het lezen van recensies over het werk van Olde Heuvelt vermoedde ik, dat hij geen boeken naar mijn smaak zou schrijven. Nu gaf de CPNB een boekje uit als cadeautje in de spannende boekenweken van juni. Ik kreeg het bij een paar andere boeken die ik kocht en las het werkje in een dag uit.
Als ouders een baby verliezen is dat een traumatische ervaring, vooral voor de moeder. Charlotte, die haar dochtertje Dolores heeft verloren, is al opgenomen geweest, maar mocht gelukkig weer naar huis, onder toezicht van een maatschappelijk werkster. Charlotte probeert zo normaal mogelijk te doen, maar stiekem probeert ze een pop tot leven te wekken, om de plaats van verloren baby in te nemen.
Het boek is een lange weergave van de gedachten van Charlotte. Soms op rijm, en niet altijd goed te volgen. Een zekere spanning is er wel, maar toch voelde ik me bevestigd in mijn vermoeden: het was geen boek voor mij. Het was warrig en vaag en hier en daar moeilijk te begrijpen. In het begin maakte dat het doorlezen moeilijk, maar daar hoopte je nog op een spannende, duidelijke afloop. Helaas, die kwam ook niet.
Jammer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten