zondag 29 april 2018

Boek 41: De dag van de doden

Schrijver: Nicci French
Jaar van publicatie 2018
Uitg. Ambo/Anthos
Vert.Linda Broeder en Els van Son
Oorspr. titel: The day of the dead (William Morrow paperbacks, 2018)
Frieda Klein serie #8
384 blz

Net als vele anderen kon ik bijna niet wachten op het laatste deel in de serie over Frieda Klein, geschreven door Nicci French. Gelukkig bracht de luisterboeken uitgever Storytel het al voor de publicatiedatum van het papieren boek, uit als luisterboek, dus ik kon snel wat doen aan  mijn ongeduld .
Het boek stelde niet teleur. Alle bekende vrienden van Frieda kwamen nog even langs, het geheugen van de lezer werd op sublieme manier opgefrist. Londen werd weer van alle richtingen beschreven (wel eens een beetje erg veel naar mijn smaak).
Omdat het luisteren toch niet snel genoeg ging (alle lof overigens voor Carly Wijs, die het voorlas) las ik het eind als e-boek.
Het heeft weinig zin hier over het verhaal zelf veel te schrijven: te snel zijn opmerkingen spoilers, die het lezen voor anderen bederven.
Het is jammer, dat we afscheid van Frieda moeten nemen, maar het is ook wel goed zo. Het was een serie om van te genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten