dinsdag 26 mei 2015

Boek 19: De zomer hou je ook niet tegen

Schrijver: Dimitri Verhulst
Jaar van publicatie: 2015
Boekenweekgeschenk 2015

Met enige aarzeling begin ik altijd aan een boek van Verhulst en als ik het heb gelezen, bedenk ik altijd, dat ik het met plezier gelezen heb. Ook dit korte boek, uitgegeven als boekenweekgeschenk 2015, was lezenswaardig.

Pierre ontvoert de gehandicapte zoon van zijn grote liefde. Hij neemt hem mee naar een bergtop in de Provence en vertelt hem het verhaal van zijn liefde voor Sonny's moeder. Praten kan de jongen niet, dus Pierre kan rustig de tijd nemen voor zijn verhaal en wordt niet gestoord.

Het taalgebruik van Verhulst vind ik prachtig. Wat een mooie zinnen schrijft hij. Steeds weer kom ik in de verleiding om citaten op te schrijven. Dat is voor mij de belangrijkste reden, dat ik vier sterren geef aan dit korte verhaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten