dinsdag 8 april 2014

Boek 18: Het vierkant van de wraak

Schrijver: Pieter Aspe
Jaar van publicatie: 2003 (eerste publicatie 1995)
Uitg. Manteau
Deel 1 van de Van In serie

De boeken van Pieter Aspe had ik al vaak op de planken in de bibliotheek zien staan, ik had gelezen, dat hij in België een veelgelezen schrijver is, maar tot nu toe had ik nog niets van hem gelezen. Nu heb ik toch zijn eerste boek geprobeerd en, zowaar, ik zou hier verslaafd aan kunnen worden! Commissaris Van In (een naam, die af en toe het lezen lastig maakt, vooral door het aanhangsel 'In') is een figuur, die ik wel in een serie wil volgen. Het verhaal zet je voortdurend op een verkeerd been: telkens wanneer je denkt, dat je doorziet wat er aan de hand is, blijken de zaken toch weer anders te liggen. Prettig. Ik ga het tweede deel ook maar 'even' lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten