maandag 30 december 2013

Boek 61, 62 en 63: Meer Vegter boeken


Schrijver van alle drie boeken: Lieneke Dijkzeul
Uitg. Anthos, Amsterdam
Titel: Koude Lente
Jaar van publicatie: 2007

Titel: De geur van regen
Jaar van publicatie: 2009

Titel: Verloren zoon
Jaar van publicatie: 2011

Dit zijn de delen 2, 3 en 4 van de Vegter serie.

De drukke dagen voor, tijdens en na de kerst besteedde ik aan het lezen van deel 2, 3 en 4 van de serie met Inspecteur Vegter in de hoofdrol. Goede lectuur in zulke hectische tijden. Na het lezen van deel 1 en het begin van deel twee, werd me duidelijk, dat het verstandig is, deze boeken op volgorde te lezen. De zaken, die door Vegter en zijn team worden opgelost, zijn wel steeds verschillend, maar het leven van de politiemensen gaat door en wordt beschreven. Renee krijgt in deel twee wat nadrukkelijker een achternaam (Pettersen), de vrouw  van de Fries Talsma wordt steeds zieker, Brink blijft wat beginnersongeduld vertonen.
De thema's zijn hedendaags: kindermisbruik, kansarme jongeren, allochtone jongeren, werkloosheid, drugsgebruik.
De taal, die Lieneke Dijkzeul gebruikt vind ik een plezier om te lezen. Ze maakt af en toe zinnen, die ik zou willen opschrijven en onthouden. Maar ja: Kerstmis. Al blij, dat ik aan lezen toekwam.

Voor Oudjaar heb ik ook nog het vijfde en laatst verschenen deel, dus ook dat ga ik snel even lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten