donderdag 20 mei 2010

Boek 20: Ontmoeting in Venetië

Schrijver: Rosita Steenbeek
Jaar van publicatie: 2000
Uitg. Ooievaar, Amsterdam

In het boekje staat, dat deze uitgave is aangeboden door de Samenwerkende uitgeverijen Prometheus/Bert bakker/Ooievaar

Het is duidelijk een cadeautje geweest. Het lag op de boekenplank en voldeed aan mijn wens om nu even een superdun boekje te lezen.

De ik-figuur gaat in Venetië naar het dodeneiland San Michele. Onderweg ontmoet ze verschillende mensen. Ze bezoekt de graven van door haar bewonderde mensen: o.a. Brodski en Strawinsky, ze maakt de begrafenis (per gondel) van een glasblazer mee.
Lief boekje. Venetië kwam ook voor mij weer een beetje tot leven. Ik moet eens meer lezen van Rosita Steenbeek.

1 opmerking:

  1. Hallo,

    Inderdaad een mooi boek. Ook met plezier gelezen. Als Venetie enthousiast vind ik ook de boeken van Donna Leon een echte aanrader. op mijn website http://www.ontdek-venetie.nl/reisgidsen.html, heb ik een kort stukje over haar boek duister glas geschreven.

    Groetjes

    Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen