woensdag 27 november 2019

Boek 93: De Testamenten

Schrijver: Margaret Atwood
Jaar van publicatie: 2019
Uitg. Prometheus
Vert. Lidwien Bickman en Tjadine Stheeman
Oorspr. titel: The Testaments
424 blz
****

Het verhaal van de dienstmaagd had ik niet gelezen, de serie had ik niet op tv gezien. Toen dit boek net was uitgekomen en op een tafel in de bibliotheek lag, kon ik echter de verleiding niet weerstaan en nam het mee naar huis. Eerdere boeken van Atwood , hoewel lang geleden gelezen, herinnerde ik me als interessant en geslaagd.
De Testamenten las ik achter elkaar uit: het bleef me boeien, hoe somber het  boek me ook maakte. Gelukkig begon het politieke stelsel wat scheuren te krijgen. Dat gaf tenminste nog enige hoop. Maar deprimerend was het zeker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten