woensdag 27 november 2019

Boek 90: Schitterende ruïnes

Schrijver: Jess Walter
Jaar van publicatie: 2012
Uitg. Marmer
Vert. Nicolette Hoekmeijer
Oorspr. titel: Beautiful ruins
410 blz
****

De wereld staat vol met prachtige ruïnes maar in dit boek zijn het niet de gebouwen die bedoeld worden. Het zijn de mensen, die ouder worden, instituten, die niet meer zo belangrijk zijn als ze ooit waren. De filmindustrie en de sterren die er optraden, hebben veel van hun glans verloren.
Filmindustrie? Daarvoor interesseerde ik me eigenlijk niet...Toen ik begon in dit boek, vreesde ik, dat het niets voor me zou zijn. Maar wat een geweldig boek! Liefde, vriendschap, het wordt prachtig beschreven. Zoveel variatie, zoveel verschillende invalshoeken: je blijft lezen, verrast door wat je tegenkomt.
Geen wonder dat de schrijver zoveel tijd nodig heeft gehad om al die verhaallijnen op een begrijpelijke manier uit te werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten