dinsdag 26 januari 2016

Boek13: Het victoriaanse huis

Schrijver: John Boyne
Jaar van publicatie: 2013
Uitg. Boekerij, Amsterdam
Vert.: Mechteld Jansen
Oorspr. titel: This house is haunted (Transworld, London, 2013)

Het dertiende boek dat ik deze maand las voor de Challenge was een spookroman. Hoe toepasselijk.
Dat is ook gelijk het meest positieve dat ik hierover kan schrijven.
Zeker: John Boyne kan schrijven. De twee andere boeken die ik eerde van hem las, behoren tot mijn favorieten. Ook nu schrijft hij over kinderen, hun gevoelens en over hun verzorgers. Vooral de invloed die verzorgers op hen hebben.
Het spookgedeelte ging me echter te ver: geen moment geloofde ik er in. Het was dan misschien wel griezelig, maar zo ongeloofwaardig. Dus helaas: maar twee sterretjes op Goodreads en Hebban.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten