donderdag 23 januari 2014

Boek 3: The night circus

Schrijver: Erin Morgenstern
Jaar van publicatie: 2012
Uitg. Anchor Books, New York

Le Cirque des Rêves is alleen geopend in de nacht. De tenten waaruit het bestaat zijn zwart-wit gestreept, de inhoud is fantastisch in iedere betekenis van het woord. Hier komen de dromen van de mens tot leven.
Het circus wordt bevolkt door kleurrijke personen. Achter de schermen speelt zich echter een duel af tussen de twee hoofdpersonen in het boek: Celia en Marco. Het duel van het voorstellingsvermogen kan maar door een van hen beiden gewonnen worden, de ander overleeft de strijd niet.
Dan worden ze verliefd op elkaar en zoals altijd: liefde overwint alles.

Al zolang ik me kan herinneren houd ik niet van circus of van 'tovenarij', goochelaars, illusionisten of hoe het allemaal heten mag. Ze geven me het gevoel voor de gek gehouden te worden. Boeken erover kan ik meestal niet erg waarderen. De Harry Potter serie liet ik na het eerste deel ook aan me voorbij gaan.
Ik aarzelde dan ook om aan dit boek te beginnen. Halverwege begon ik het toch wel aardig te vinden, maar het eindeloos uitgesponnen einde maakte, dat ik het toch niet meer dan drie sterren waard vond. En dat nog maar ternauwernood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten