dinsdag 14 januari 2014

Boek 2: The Botticelli Secret

Schrijver: Marina Fiorato
Jaar van publicatie: 2010
Uitg. St. Martin's Griffin, New York

Na het verschijnen van de Da Vinci Code kwamen er veel boeken op de markt, die een zelfde soort thema hadden. Ik was geen bijzonder groot fan van de DVC, dus het meeste van wat er na kwam, las ik niet.
Het eerste boek van Marina Fiorato, The glassblower of Murano, vond ik echter zo goed, dat ik dit werk, The Botticelli Secret, over een schilderij (de Primavera) vol geheime aanwijzingen, ook wilde lezen.
Zelden heb ik zo'n spannende historische roman gelezen, zo vol van humor bovendien.
De hoofdpersoon, Luciana Vetra, is jong, knap, deeltijds model en hoer. Haar taalgebruik is wat men 'verfrissend' zou kunnen noemen. Vrij grof kan ook, maar ik moest er wel om lachen. Vooral naast de geleerdentaal van haar grote vriend en metgezel, de Franciskaner monnik Guido. Samen zoeken ze welke geheimen het schilderij verbergt. Met gevaar voor niet alleen hun eigen levens, maar dat van talloze anderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten