zaterdag 28 april 2012

Boek 28: Nacht over Westwoud

Op onze Sony e-reader stond dit boek en omdat het soms aangenaam is een boek in het Nederlands te lezen en omdat Westwoud voor ons een naburig dorp is (wat onze nieuwsgierigheid opwekte) koos ik dit als vierde vakantieboek.

Ik had het beter niet kunnen doen. Zelden las ik een zo waardeloos boek. Er klopte werkelijk niets van.

De bevolking van het 'boerendorp' werd afgeschilderd als een stel heikneuters, (er is geen hei in Westwoud en omgeving) die niet uit de klei getrokken zijn, maar er nog tot over de knieën in zitten. Toch bezitten ze wel allerlei moderne apparatuur en computers zijn in het dorp ook niet vreemd.

De hoofdpersoon Levi Levi komt als waarnemend huisarts in het dorp. Een huisarts met zoveel vrije tijd, met zo weinig patienten, met zo weinig eigen initiatief: ik kan het me niet voorstellen.
Als de banden van zijn auto worden gesloopt en de rest wordt ingedeukt en vernield, belt hij niet de politie, maar gaat op de zolder zitten. Tja, waar vindt men zoiets...

Alle anachronismen opnoemen zou te ver voeren, dan kan ik het hele boek wel gaan overschrijven en dat lijkt me niet de bedoeling. Snel vergeten maar.

Het was niet Reisel's eerste boek, maar als ik dit zo heb gelezen, dan kan het maar beter het laatste zijn. Voor mij in elk geval wel. De bocht, die ik om haar boeken ga maken zal groot zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten