zaterdag 28 april 2012

Boek 25: The last song

Schrijver: Nicholas Sparks
Jaar van publicatie: 2009
Uig. Sphere, London

Dit is het eerste van de boeken, die ik las tijdens mijn vakantie in Zuid-Frankrijk. De details van deze boeken zijn, vrees ik, een beetje weggezakte en bovendien zou het te lang duren om lange verslagen van alle boeken te maken.

Ik weet nog wel, dat ik dit een prettig boek vond om te lezen.
Hoofdpersoon is Veronica 'Ronnie' Miller, een meisje van zeventien jaar oud. Ze moet de zomer gaan doorbrengen bij haar vader, met wie ze al een hele tijdgeen woord heeft gewisseld. Ze is boos op hem, omdat hij is weggegaan bij haar moeder. Ze hadden voor die tijd veel contact, omdat beiden muziek componeerden en piano speelden. Vanaf de dag, dat haar vader wegging bij het gezin, heeft Ronnie geen noot meer gespeeld.
Het eerste wat ze hoort, wanneer ze bij haar vader komt, is zijn pianospel. ze vreest, dat hij haar wil overhalen weer te gaan spelen. Maar haar vader wil alleen, dat het contact met zj dochter weer beter wordt en hij dwingt haar nergens toe. Langzaam krijgt Ronnie door, hoe de zaken echt liggen.

Tijdens haar verblijf aan de kust, bij haar vader, ontmoet ze diverse andere jongeren. Ze beleeft de nodige avonturen en wordt voor het eerst echt verliefd.

Hoofdthema: relaties tussen familieleden, vrienden en in de liefde, en de pijn die mensen elkaar in die relaties soms aandoen.

Nicholas Sparks moet ik onthouden voor een volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten