Schrijver: Kluun
Jaar van publicatie: 2011
Uitg. Podium
In de bibliotheek plofte de bibliothecaresse dit boek op de tafel, waar we net stonden te kijken. Omdat het zo veel verkocht was, was ik een beetje nieuwsgierig. De vorige boeken van Kluun had ik aan me voorbij laten gaan. Als dit boek maatgevend voor zijn werk is, niet ten onrechte.
Ik vond er niet veel aan, gelukkig bevatten de bladzijden veel wit en las het geheel snel.
Het deed sterk denken aan Kaas van Willem Elsschot en de schrijver refereert hier ook zelf aan, aan het eind van het boek.
De mannen van het reclamebureau Merk in Uitvoering, Stijn en Frenk, worden door de supernicht Charles overtuigd om vlaggen te gaan maken voor de komende Gay Games. De kleur rood zal dan steeds vervangen worden door roze. Ook petjes, fluitjes en t-shirts moeten bedrukt worden met deze vlaggen.
Dozen vol worden besteld, want de mannen zullen de verkoop zelf in handen nemen tijdens de games.
Het wordt, zoals te verwachten vanaf de eerste bladzijde, geen succes.
Evenmin als het boek dus.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten