woensdag 31 oktober 2018

Boek 91 en 92: Mixture en Apologische spreekwoorden

Schrijver: John O'Mill
Jaar van publicatie: 1961? (Mixture) en 1984
Uitg. Andries Blitz, Laren en Andries Blitz, Amersfoort

De boekjes van John O'Mill zijn niet groot, maar ik heb er altijd veel plezier in gehad ze te lezen. Deze tee kende ik nog niet en ik leende ze van een vriendin.Haar vader, ook leraar Engels, werkte met de schrijver samen en hij schreef voor die vriendin een opdracht in het eerste boekje. De beide heren waren examinator bij de opleiding Engels LO, en ik deed, zonder het te weten, examen in die tijd.
Om eerlijk te zijn vond ik de Mixture aanzienlijk grappiger dan de spreekwoorden, maar toch genoot ik weer van de speelse manier waarop John O'Mill met taal omging. Zo grappig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten