woensdag 26 oktober 2016

Hier ben ik niet

Schrijver: Jonathan Safran Foer
Jaar va publicatie: 2016
Uitg. Ambo/Anthos
Vert/ Gerda Baardman en Tjadine Stheeman
Oorspr. titel: Here I am (Farar, Straus en Giroux, New York 2016)

Echt, ik heb het geprobeerd. Ben tot bladzijde 33 gekomen. Met moeite.
Ik begreep nauwelijks iets van wat ik las. De zinnen waren te lang. De denkwijzen te onbekend en te vreemd. De rituelen die werden beschreven te onbekend. Het boek te dik.
Misschien zijn er nog meer redenen te bedenken, maar dit is een van de weinige boeken, die ik niet ga lezen.
Het leek zo interessant, na het interview met de schrijven in VPRO-boeken, afgelopen zondagochtend. Maar ook toen al bekroop me het voorgevoel, dat dit niet mijn boek zou zijn.
Dat gevoel was juist.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten