zaterdag 20 februari 2016

Boek 22: Wachten op vrijdag

Schrijver: Nicci French
Jaar van publicatie: 2013
Uitg. Anthos
Vert. Irving Pardoen en Caecile de Hoog
Oorspr. titel: Waiting for Wednesday (2013)

Nicci French schrijft boeken, waar ik niet van houd. Het komt misschien, omdat ik ze niet op volgorde van verschijnen lees, of, in dit geval, omdat ik het als luisterboek tot me nam. De voorlezer was een vrouw, die alle Engelse woorden bijna verkeerd uitsprak en, vooral in het begin, zonder enige intonatie. Dat stoorde me zeer en maakte, dat ik me zo ergerde, dat ik vergat goed naar het verhaal te luisteren.
Maar toch: de hoofdpersoon, Frieda Klein, gaat maar niet voor me leven en wat er met haar gebeurt interesseert me nauwelijks. Geen goede uitgangspositie om van een speurdersroman te genieten.
Aardig, maar zeker niet meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten