donderdag 11 december 2014

Boek 59: Geachte heer M.

Schrijver: Herman Koch
Jaar van publicatie: 2014
Uitg. Ambo/Anthos Amsterdam

Dit was een echte Koch. In mijn ogen wordt hij steeds beter.Eigenlijk was ik met een ander boek bezig, maar toen ik onderweg geen boek bij me had en toch wilde lezen, begon ik dit op mijn telefoon te lezen en kon het niet meer wegleggen. In een ruk las ik het uit.

De verteller schrijft een brief aan meneer M. Het is zijn bovenbuurman die schrijver is en nu een boek geschreven heeft, De Afrekening, dat gaat over een gebeurtenis uit het leven van de schrijver van de brief. De verteller vindt niet, dat de feiten goed zijn weergegeven en zoekt nu contact met meneer M.

Langzaam maar zeker wordt de hele geschiedenis 'afgepeld'. Steeds weer uit een ander perspectief, met steeds wat meer feitjes. Spannend.

Opnieuw een boek, dat zich afspeelt in de uitgevers- en boekenwereld. Opnieuw een spannend boek. Toch een wereld van verschil, maar beide boeken waren zeer de moeite van het lezen waard. (Het vorige was Zijderups van Robert Galbraith/J.K. Rowling)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten