woensdag 10 september 2014

Boek 46: Ik ben Pelgrim

Schrijver: Yerry Hayes
Jaar van publicatie: 2014
Uitg. A.W. Bruna
Vert. Henk Popken
Oorspr. titel: I am Pelgrim (Terry Hayes, 2012)

Als je een boek van ruim 700 bladzijden binnen een week uitleest, betekent dat, dat het je boeit.
Ik ben altijd wat achterdochtig waar het hypes betreft. 'Ik ben Pelgrim' stond heel lang boven aan de bestsellers lijsten, het werd beschreven als een van de spannendste spionageromans van de laatste tijd - ik begon met achterdocht te lezen.
Snel was de achterdocht verdwenen. Het was echt spannend! En snel! Samen met Pelgrim vloog je de wereld rond, alle brandhaarden werden bezocht, overal was gevaar.
Eigenlijk houd ik helemaal niet van dit soort boeken. Wilde achtervolgingen, martelingen, nee, dank u wel.
Maar dit boek moest uitgelezen worden. Ook snel. Bijna in een adem. Bijzonder.
De onderwerpen waren naar en bleven maken, dat ik niet echt met plezier las. Ik kan er niet goed tegen.
Goed geschreven was het wel. Spannend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten