woensdag 19 maart 2014

Boek 16: Een mooie jonge vrouw

Schrijver: Tommy Wieringa
Jaar van publicatie 2014
Uitg. Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek
Boekenweekgeschenk 2014

Nooit eerder iets van Tommy Wieringa gelezen. Beetje bevooroordeeld: ik dacht niet, dat zijn werk me zou bevallen.
Daarin werd ik aan het begin van deze novelle gesterkt: het kon me niet zo boeien.
Maar toch: het midden van het boekje vond ik bij vlagen wel heel goed. De wanhoop van de wat oudere man met zijn jongere vrouw (maar ook het moedergedrag van die jongere vrouw en haar wanhoop) was goed voelbaar.
Het eind vond ik weer minder geloofwaardig: een persoon als Edward laat zich niet zomaar uit zijn met hard werken verdiende luxe huis jagen. Gaat niet slapen op kantoor. En trekt al helemaal niet in bij zijn verfoeide, lanterfantende zwager met zijn onopgevoede, verwaarloosde zoontje.\

Opvallend mooie schutbladen voor en achter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten