zondag 5 juni 2016

Boek 52: Denken aan vrijdag

Schrijver: Nicci French
Jaar van publicatie: 2015
Uitg. Anbo/Anthos, Amsterdam
Vert. Caecile de Hoog en Noor Koch
Oorspr. titel: Friday on my mind (Michael Joseph, London, 2015)
Frieda Klein serie, deel 5
Voor de tweede maal gelezen (eerst als luisterboek)

Een paar maanden geleden hoorde ik het vijfde deel van de Frieda Klein serie als luisterboek. De andere delen van de serie had ik toen nog niet gelezen en ik begreep er echt niets van. Wie waren al die mensen? Waarom nam Frieda of namen anderen beslissingen, die ik niet kon begrijpen?
Daarbij kwam, dat de vorm van het luisterboek me ook afleidde: ik was niet enthousiast over de voorlezende dame en haar foute uitspraak van zo goed als ieder Engels woord. Het leidde me af. Ik gaf het boek met moeite twee sterretjes, maar omdat zovelen ze enthousiast over de serie zijn, besloot ik vooraan te beginnen en de serie helemaal te lezen. Nu hoor ik bij de schare fans, die niet kan wachten om het nieuwste boek te lezen.
Zojuist las ik het 'vrijdag-boek' van de serie uit. Ik snap nu ook, waarom ik dingen niet begreep. Nu wist ik hoe de verhoudingen binnen het politiekorps lagen. Wie de vrienden van Frieda waren en wie juist niet. En waarom. Wie Dean Reeve was.
Het aantal sterren is verdubbeld tot vier.
Op naar de zaterdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten